Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

22 januari 2010

Duizend

De statistieken liegen niet. Dit is, ongelogen waar, het duizendste bericht dat verschijnt op Eetschrijven.

Ik kan het zelf nauwelijks geloven en heb net eens gekeken hoe dat eruit ziet. Duizend A4-tjes op elkaar gelegd, dat is een stapel waar je flink over zou kunnen struikelen. En dat heb ik allemaal in nog geen vier jaar bij elkaar geschreven.

Of ik er nooit over had gedacht een aantal van die stukjes te bundelen in een boek, is mij een aantal malen gevraagd. En laat dat nu net inderdaad mijn bedoeling zijn. Ik ga in de komende tijd eens flink werk maken van een selectie, hier en daar aangevuld met wat voortschrijdend inzicht. Mensen die het weten kunnen, vertellen mij dat dit wel een succes móet worden. Ik hoor het aan, blij met de waardering maar ook met een air van "eerst zien, dan geloven". Wat denkt u?

Het is niet het enige boek dat ik in de pen heb. Ook ben ik begonnen aan een ander boek, iets serieuzer van aard, dat een aantal aspecten van onze huidige eetcultuur binnenstebuiten keert. Daarover vertel ik verder nog niets, eenvoudig omdat ik er nog niet ver genoeg mee ben.

Dat alles ga ik niet thuis doen, waar ik voortdurend word afgeleid. Ik heb mijn woning voor vier maanden verhuurd en vertrek samen met mijn geliefde G. (die een sabbatical heeft genomen) naar een verre, inspirerende omgeving, met als bijkomend voordeel dat we al dat stomvervelende geneuzel over Geert Wilders even niet hoeven aan te horen. Kortom: over enkele dagen vliegen wij pardoes het land uit en in de komende vier maanden bevinden wij ons in het verre Canada, waar wij van alles gaan doen. Onder meer, zo hoop ik, twee boeken schrijven.

En, maak u geen zorgen, eetschrijven. Ik hou van dit blog en ik ben er trots op, en ik zou niet meer zonder kunnen.

18 Comments:

  • At 22 januari 2010 om 00:47, Blogger Lindy said…

    Ik wens jullie een FANTASTISCHE REIS toe!! Volg je me af en toe op SellaBand & Twitter?

    Dikke zoen voor jullie allebei en natuurlijk gefeliciteerd met deze bijzondere mijlpaal!!

    Heel veel liefs,
    Lindy

     
  • At 22 januari 2010 om 02:49, Anonymous Yvon said…

    Terecht dat je trots bent op Eetschrijven. En wat ik denk? Dat die boeken een succes worden. Reken mij maar alvast tot de kopers ;-) Hoop dat je de belangrijkste deadlines voor Canada haalt en met onbezorgd hoofd het vliegtuig instapt. Wel een geweldig vooruitzicht die 4 maanden.

     
  • At 22 januari 2010 om 07:46, OpenID Kees said…

    Van harte gefeliciteerd, Gerrit Jan! Geniet van jullie reis en heel veel succes met schrijven!

     
  • At 22 januari 2010 om 07:57, Anonymous Carla said…

    Succes met schrijven in dat prachtige land en hou ons op de hoogte!

     
  • At 22 januari 2010 om 09:48, Blogger Arden said…

    Gefeliciteerd met deze mijlpaal en wat een fijn vooruitzicht 4 maanden naar de rust in Canada. Geniet ervan en succes met het schrijven van de boeken. Ik weet nu al dat ze het lezen meer dan waard zijn en reken ook mij alvast tot de kopers. Nogmaals succes!

     
  • At 22 januari 2010 om 09:50, Anonymous Edith said…

    Wat een mooie plannen! Geniet ervan en werk maar lekker hard ;-).
    succes,
    Edith

     
  • At 22 januari 2010 om 10:23, Blogger PaulO said…

    Gerrit Jan, gefeliciteerd. Keep up the good job !
    Mischien kun je vanuit Canada op deze Blog eens wat schrijven over de eetcultuur van dat land? Zijn ze daar ook zo gek, lui en/of onwetend over wat de producenten en commercie ze voorhoudt?

     
  • At 22 januari 2010 om 10:44, Anonymous Koken met Karin said…

    Gefeliciteerd GJ, 1000 is inderdaad een respectabel aantal. En ik ben zeer benieuwd naar je boek(en). En natuurlijk benijd ik je hevig dat jij lekker 4 maanden in Canada gaat zitten, maar ik wens je een goede reis en veel inspiratie toe. Bloggen vanuit Canada gaat gewoon door mag ik hopen? Of ga je echt pas over 4 maanden verder met bericht 1001?

     
  • At 22 januari 2010 om 13:29, Anonymous ellen said…

    Gefeliciteerd, met je duizendste blog, maar ook met dat prachtige voornemen om een boek te schrijven. Ik wens jullie beiden een heerlijk, inspirerend verblijf in Canada. Wij verheugen ons al op de verhalen uit Canada!

     
  • At 22 januari 2010 om 16:18, Blogger Lizet Kruyff said…

    GJ, heel veel plezier in Canada, ik hoop dat je de benodigde inspiratie met emmers zult kunnen opdoen! Genieten! Groeten van Lizet

     
  • At 22 januari 2010 om 17:27, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Lieve mensen (hemel! Ik klink als Mies Bouwman!), dank voor alle leuke reacties. Ja, natuurlijk wordt er ook vanuit Canada eetgeschreven (geëetschrijfd?), zij het misschien iets minder klokvast. Hopelijk vind ik daar veel leuke onderwerpen om over te bloggen--maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen van niet. Feit is dat Canada in veel opzichten best wel op Nederland lijkt. Om te beginnen is het culinaire erfgoed daar nauwelijks minder nondescript dan hier. :-)

    En uiteraard breng ik ook daar regelmatige bezoeken aan alle virtuele plekken die ik ook hier bezoek.

    Trouwens: ik ben nog niet weg. :-) Al wil je niet weten hoeveel werk het is om een huis waarin je woont klaar te maken voor de verhuur.

     
  • At 24 januari 2010 om 01:52, Blogger hannie said…

    Wat geweldig! Vier maanden ver weg! Gelukkig voor ons, je trouwe lezers, ben je dan ondertussen net zo dichtbij als nu. Dat is het mooie van internet.

    Ik hoop dat jullie heel erg genieten, uitrusten en afstand nemen van de dagelijkse onzin waar we altijd allemaal mee bezig zijn. En ik ben natuurlijk erg benieuwd naar het boek!

    Sterkte met het huis verhuurklaar maken, dat lijkt me inderdaad een vreselijke klus.

    O, ja, en gefeliciteerd met je 1000ste. Daar mag je wel trots op zijn!

     
  • At 24 januari 2010 om 10:15, Blogger marion said…

    Als trouwe lezer feliciteer ik je met je mijlpaal. Ik wens jullie heel veel plezier in Canada.

     
  • At 24 januari 2010 om 14:16, Anonymous Ronald said…

    Gerrit Jan, van harte gefeliciteerd. Op de naar 2000!

     
  • At 29 januari 2010 om 12:41, Blogger TafelDertien said…

    Wow, veel plezier daar! En misschien komt dit nog van pas (leer het uit je hoofd, je weet immers nooit waar je terechtkomt!):
    ᐆ ᑲᓇᑕ! ᓇᖕᒥᓂ ᓄᓇᕗᑦ!
    ᐱᖁᔭᑏ ᓇᓚᑦᑎᐊᖅᐸᕗᑦ.
    ᐊᖏᒡᓕᕙᓪᓕᐊᔪᑎ,
    ᓴᙱᔪᓗᑎᓪᓗ.
    ᓇᖏᖅᐳᒍ, ᐆ ᑲᓇᑕ,
    ᒥᐊᓂᕆᑉᓗᑎ.
    ᐆ ᑲᓇᑕ! ᓄᓇᑦᓯᐊ!
    ᓇᖏᖅᐳᒍ ᒥᐊᓂᕆᑉᓗᑎ,
    ᐆ ᑲᓇᑕ, ᓴᓚᒋᔭᐅᖁᓇ!

     
  • At 29 januari 2010 om 13:27, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Dank je wel, Ralph. Ik kende dit al in het Engels en in het Frans, maar in het Inuit kon ik "O Canada" alleen nog maar neuriën.

     
  • At 29 januari 2010 om 21:30, Anonymous Okke Amerongen said…

    Niet normaal 1000 berichten. Grote klasse!

     
  • At 31 januari 2010 om 09:19, Blogger Aan tafel met Tanja said…

    Heel, heel erg veel plezier en succes in Canada!

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home