Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

11 december 2009

Boekenweek bij Eetschrijven

Behalve de tijd voor smakelijke menu's, is kerst ook de tijd voor cadeautjes. Boeken bijvoorbeeld! Het kan zijn dat ik bevooroordeeld ben omdat ik zelf schrijf, maar ik vind dat je een mens geen beter cadeau kunt geven dan een boek--voor eetliefhebbers bijvoorbeeld een boek over eten.

Natuurlijk wil je dan wel weten of je een beetje aardig boek geeft. Kijk, dat treft. Ik heb namelijk nog een stapeltje recente uitgaven liggen waarvan de bespreking al even over tijd is. Ik was van plan die in de komende dagen eens te lezen en dan van komende week op Eetschrijven een boekenweek te maken. Minstens vijf boeken zal ik bespreken, en wie weet wat ik tot slot nog weggeef. Ook voor mij is het tenslotte kerst.

En die menu's? Ik zal u eerlijk zeggen: van de computer waarop ik uw stukjes schrijf, is drie weken geleden de harde schijf jammerlijk overleden. Er zit inmiddels een nieuwe schijf in, maar die staart mij met lelijke ledigheid aan. De menu's die ik vorig jaar al voor u bedacht heb, staan er in elk geval niet meer op. Ik ga na mijn boekenweek eens kijken wat ik nog voor u kan organiseren. Gelukkig hebt u vast alles van de vorige jaren nog niet geprobeerd!

5 Comments:

  • At 11 december 2009 om 17:20, Anonymous © RJ said…

    ...maar Gerrit Jan: dan zet je toch gewoon een recente veiligheidskopie (backup) terug?! ;-)

     
  • At 11 december 2009 om 17:25, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Ja, daar vraag ik natuurlijk om. Gelukkig, RJ, heb ik inderdaad een recente backup. Zo leeg is mijn computer dus gelukkig niet--al mijn mail heb ik bijvoorbeeld nog. Maar jammer genoeg bleken de gebackupte documenten uit een paar mappen overschreven door beschadigde bestanden. En daar zat de gehele map "nog te publiceren" bij.

    Ach, wat geeft het. Fantasie genoeg...

     
  • At 12 december 2009 om 00:03, Anonymous Anoniem said…

    Sterkte met de computer...

    Ben reuze benieuwd naar je komende kookboek-recensies!!

    Aan het einde van het jaar heb ik altijd een vracht verukkelijke, verzamelde boekenbonnen, waarmee ik mijzelf de opdracht geef te gaan genieten van boeken die ik in de andere maanden niet zo vaak koop (normaal budget gaat op aan overmacht aan literaire fictie), maar die decembermaand is voor de biografien,bijzondere fotowerken, historie en kookboeken.

    Enige adviezen binnen het woud van altijd nieuwe kookboeken is mij van harte welkom!

    Dank bij voorbaat,

    sanne

     
  • At 12 december 2009 om 15:13, Anonymous Yvon said…

    Ook benieuwd welke boeken je gaat bespreken. Loop zelf hopeloos achter en er zitten écht prachtexemplaren bij. Om maar wat te noemen: El Harouchi, Pub Food, Pascal Jalhaij, Parijs van Danyel Couet, A table etc etc. Krijg het maar niet voor elkaar om zin te maken voor recensies :-(

     
  • At 12 december 2009 om 21:37, Anonymous Anoniem said…

    http://kassa.vara.nl/actueel/dossiers/dossier/dossier/4789910/?&cHash=5265489d88

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home