Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

22 oktober 2009

En de dokter, hij zweeg vertwijfeld

Het altijd weer lezenswaardige Foodlog (daar ook een afbeelding op ware grootte) had 'm eerder deze week: een verpakking van Dr. Oetker pudding met echte Bourbon Vanille, bereid uit vanillevlokken. Huh? Volkomen terecht vraagt de auteur zich af wat dit voor kolder is.

Maar één ding doet de auteur niet: de ingrediëntendeclaratie erbij slepen. Een ook houdt zij zich zo te zien geheel buiten de discussie, zodat deze lapsus na verder vragen niet ingevuld wordt. Op die manier verzandt het allemaal wat in vrijblijvendheid, dunkt me. Helaas blijken de supermarkten in mijn deel van Nederland nog niet voorzien van dit nieuwe product, dus blijft er maar één mogelijkheid over: de dokter zelf om uitleg vragen. Afgelopen maandag gooide ik er een mailtje tegenaan om te vragen wat deze vanillevlokken (de Duitse verpakking heeft het over Vanille-Raspeln, vanillerasp dus) nu precies waren.

Een dag later was de stilte nog steeds oorverdovend. Een tweede mailtje dus maar:

Ik wil nog steeds erg graag weten wat ik me moet voorstellen bij die “vanillevlokken” waaruit volgens het opschrift uw Grand Dessert Pudding met echte Bourbon Vanille bereid is. U maakt het spul en hebt deze tekst op de verpakking gezet, dus lijkt het me logisch te veronderstellen dat minstens een enkeling bij u weet waarover u praat.
Mocht u er desondanks nog niet helemaal uit zijn, vergeef me dan mijn ongeduld. Dan laat ik u graag nog even rustig verder denken.


Helaas: sindsdien nog steeds niets vernomen. Moet ik natuurlijk ook maar niet van die moeilijke vragen stellen.

Vanillevlokken. Het klinkt als iets dat uit een pakje van De Ruijter komt. En misschien is het dat gewoon ook wel. Geen wonder dat je er dan liever niet te veel over zegt.

Bellen? Ach, de Keuringsdienst van Waarde heeft al laten zien dat je daar ook meestal niet echt verder mee komt. Maar ik kan het altijd proberen als ik weer een beetje bij stem ben.

1 Comments:

  • At 25 oktober 2009 om 20:18, Anonymous Yvon said…

    Ah dat vind ik nu jammer, dat het niet in de buurt te verkrijgen is. En te lezen wat je ervan vond. Ga eens kijken of het spul in het Haagse verkrijgbaar is.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home