Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

20 oktober 2009

Ach ja, hij is schaatscoach

Als u het al licht idioot vond hoe Henk Gemser tijdens het coachen van een trio schaatsers Becel op boterhammetjes zat te smeren, wacht dan tot u hem in een sequel van dat spotje groenten ziet "snijden". Dat kan inderdaad véél beter, kerel.

De dame in de keuken lijkt dat trouwens ook te vinden. Totdat blijkt dat ze Henk slechts wil corrigeren in zijn onzalige voornemen de zojuist door hem mishandelde groenten met olijfolie te gaan roerbakken. Becel Keuken Light, dat moet je hebben, vindt zij in opdracht van Unilever. Ziezo. Henk ook weer bekeerd tot het gebakken water.

Soms is me volkomen duidelijk waarom deze filmpjes spotjes worden genoemd. Ik zit me nu alleen nog af te vragen of ik het allemaal nóg lachwekkender zou hebben gevonden als in plaats van de afgebeelde dame Karin Bloemen (ook betaald Becel-eetster) was opgevoerd.

2 Comments:

  • At 21 oktober 2009 om 00:10, Anonymous Anoniem said…

    Gelukkig heb ik een paar jaar terug de tv het huis uit gemieterd, zodat ik dit soort droevige onzin zelfs niet meer bij toeval hoef aan te zien.

    Maar ik heb het spul, toen het op de markt kwam, wel eens gezien en geprobeerd -noodgedwongen, omdat mijn oude moeeder bij wie ik kookte, het had gekocht.....brrrrr...., en nogmaals driedubbel brrrr als je de ingredienten leest....

    Maar ja...zoals Nederlanders "Het Diner" van Kochje de publieksprijs geven, vallen ze ook domweg kritiekloos voor "Unilever", denk ik dan maar....helaas....(zucht...)

    Als Unilever morgen in de medicijnen ging, dan zouden ze ongetwijfeld binnen 6 maanden een volkomen biassed onderzoek hebben gefinancieerd dat aantoonde dat mensen enge risico's lopen bij het consumeren van hun concurrent olijfolie...en het voedingscentrum er (gesponsored) maar vrolijk achteraan hollen natuurlijk....Oh jee!! Breng ik ze nu op een idee??
    Welnee, ze doen dat natuurlijk al lang...(via via, etc.)

    Maar goed!dat je erop blijft attenderen en het blijft blootleggen.
    Dank,

    sanne

     
  • At 21 oktober 2009 om 17:53, OpenID keesvi said…

    In weer een andere commercial verklaart Henk dat hij uitsluitend boterhammen van een bekende zeepfabriek eet. Je zou haast gaan denken dat het hem om uw en zijn gezondheid te doen is.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home