Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

25 augustus 2009

Wat zijn zomergroenten

U zult het misschien niet geloven, maar dit is al maanden de meestvoorkomende zoekterm in mijn statistieken. Ik vrees dat die mensen ook niet op zoek zijn naar het antwoord "dat zijn groenten die in de zomer van de volle grond komen". Nee, deze mensen gebruiken Google als vraagbaak.

Ja, echt. Veel mensen kunnen niet googelen en/of begrijpen niet wat Google precies doet. Ze denken dat Google een soort vraagbaak is en typen in het tekstvak dingen als "wat is de beste manier om een stekker aan een elektriciteitssnoer vast te maken" of "bereken de waarde van mijn huis Vondelstraat nummer 14". Dat laatste is ongelogen waar: gehoord van een makelaar die iemand met deze zoekterm op zijn site had gekregen.

Wat ik dus vermoed is dat mensen die bovenstaande zoekterm intikken op zoek zijn naar een overzicht van zomergroenten. En omdat ik de beroerdste niet ben en graag mijn bezoekers van dienst ben, onderstaand een fantastische link, die je van een hele resem groenten en fruit precies laat zien in welk jaargetijde ze uit Nederland komen en in welk jaargetijde ze van ver komen. Leerzaam, ook soms voor wie wél denkt te weten wat zomergroenten zijn. Graag gedaan!

Wat zijn zomergroenten?

6 Comments:

  • At 25 augustus 2009 om 10:35, Anonymous Jop said…

    Doordat jij nu die vraag in een link naar de kalender laat verwijzen, "weet" Google dat het antwoord op de vraag te vinden is op die pagina en zal in de toekomst de kalender dus hoger in de resultaten terug komen als men de vraag "Wat zijn zomergroenten?" in typt.

     
  • At 25 augustus 2009 om 17:57, Anonymous hannie said…

    Interessant, maar wat betreft milieubelasting zie ik verbazende dingen. Waarom zouden rode bessen in de winter minder slecht voor het milieu zijn dan in het seizoen? Zijn aardbeien uit Nederland in mei echt heel erg slecht en kun je dan beter ananas uit Panama eten of, nog beter, Franse abrikoosjes?

    In augustus liever mango uit Senegal dan Hollandse meloenen?

    Liever bataten uit Brazilie dan tomaten uit Nederland?

    Maakt het nog uit of je biologische waar koopt?

     
  • At 5 februari 2010 om 21:07, Anonymous anneke said…

    Daar was ik inderdaad al een poos naar aan het zoeken inderdaad, naar zo'n overzicht.
    Harstikke bedankt!

    Anneke

     
  • At 10 maart 2010 om 13:36, Anonymous Dempsey van Wissen said…

    Google is inderdaad geen vraagbaak die het antwoord weet op elke vraag. Wat echter wel zo is dat de combinatie van woorden te vinden zijn op sites die het antwoord wel hebben opgeschreven. Daardoor zal deze zoekopdracht wel degelijk nut hebben. Zoals nu in dit geval dus.
    Ik zocht op:
    zomergroenten en kwam op deze site uit. Nu heb ik ook het antwoord op gelijk alle vragen die ik vandaag wilde stellen i.v.m. een project.

     
  • At 30 juni 2011 om 15:00, Anonymous Anoniem said…

    404 - File or directory not found.
    The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

    Wat ben je toch te beroerd om goeie info te geven

     
  • At 30 juni 2011 om 20:14, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Mag ik jou dan te onnozel noemen om even naar een datum boven een postje te kijken? Of doe je me dan ook nog een proces aan?

    *schudt hoofd*

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home