Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

01 juli 2009

Onverwacht


Een slimme actie, zou je zeggen: bij 15 euro aan boodschappen een gratis doos ijs weggeven op een moment dat er temperaturen van tegen de 30 graden worden verwacht. Dat wil wel, natuurlijk.

Maar AH in Almere was kennelijk maar half slim, en zo te zien ook een ietsjepietsje naïef. Gisteren, op de tweede dag dat de dozen konden worden meegenomen, hingen er in de winkel knullige geprinte A4-tjes.

De strekking: wegens "onverwacht succes" waren alle actie-ijsjes op. Morgen waren ze er weer. Maar helaas konden er geen tegoedbonnen worden gegeven, dit "wegens verrekening aan de kassa en overmacht".

Ik weet het niet hoor. Hebben zij bij AH geen idee hoeveel van die bonnen ze hebben uitgegeven? En weten ze niet hoe ze hun barcode-lezer moeten programmeren zodat mensen die achter het net vissen alsnog hun ijsjes mee kunnen krijgen?

"Onverwacht succes". "Overmacht". Waar zijn die mensen geweest, de afgelopen 50 jaar?

1 Comments:

  • At 2 juli 2009 om 12:38, Blogger Niels said…

    Dit soort dingen doet men expres! Uit onderzoek blijkt namelijk dat mensen lege schappen associëren met een succesvolle winkel (het "als er één schaap over de dam is"-effect). Gewoon slimme manier van Albert Heijn om meer klanten te trekken.

     

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home