Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

11 juni 2009

Zo kookt toch bijna iedereen?

Ik weet niet hoe het met u is, lezer, maar een pan met "eten" zoals bovenstaande heeft er echt nog nooit op mijn fornuis gestaan. Toch is het volgens ene Darla Haun zo dat "this is how most people cook", en als u dit vies vindt, wacht dan maar tot u de bewegende beelden ziet. Als u nog nooit van Darla Haun hebt gehoord, dan is dat niet erg. Ik kende haar evenmin en voel ook geen enkele behoefte haar beter te leren kennen. Wel figureert ze samen met voormalig beroepsspierbal Mr. T in een infomercial waar ik op werd gewezen door lezer Daan, waarvoor dank. Het geval schijnt ook in de stille uurtjes op de Nederlandse commerciële zenders te worden uitgezonden en het is van begin tot eind hilarisch, al is het natuurlijk niet zo bedoeld. Ik zou natuurlijk alle idioterieën en tegenstrijdigheden in het filmpje kunnen opsommen, maar het is veel leuker om ze zelf te ontdekken. Als u er leuke wilt delen: de commentaarpagina's staan open.

Zouden er nu in Nederland echt mensen zijn die zo'n ding kopen? En zo ja, zouden die dat dan ook gebruiken?

3 Comments:

  • At 11 juni 2009 om 18:38, OpenID keesvi said…

    Deze commercial speelt helemaal in op de niet al te kritische consument die decennialang is bestookt met "LET OP VET!" In plaats daarvan volop aardappelpuree, pizza en chocoladetaart toe. Persoonlijk ken ik ook niemand die in dergelijke sloten vet kookt, tenzij daar frituren mee bedoeld wordt en ook dan blijft het meeste vet toch echt in de frituurpan achter. Inderdaad belachelijk maar ik denk toch dat de meeste mensen wel steeds heilig geloven in de gehanteerde principes.

     
  • At 13 juni 2009 om 11:20, Anonymous Kokend Water said…

    Nog afgezien van de ranzige beelden, zwetspraat en feitelijke onjuistheden, kan ik wel zeggen dat zo'n oventje perfect werkt.

    Als oventje, dan.

    Wij hebben er jaren eentje gehad, ander merk, geen lichtje, maar naar volle tevredenheid gebruikt. Lekker snel warm, en afbakbroodjes, pizza, en ovenschotels erin. Ook een rollade wil er prima in.

    M.a.w. koop en gebruik hem als gewone oven, en je zult niet teleurgesteld worden. Maar verwacht uiteraard niet dat je ineens magerder gaat worden, of zo.. ;-)

    Verder is het wel jammer dat zo'n icoon als Mr.T zich voor dit soort zaken leent. Maar ja, er zal wel brood op de plank moeten komen...

     
  • At 23 juni 2009 om 10:04, Blogger Ineke said…

    Slechte tekst, slechte humor inderdaad idioterie met dat vet en vervolgens taart eten... Maar het mooiste vind ik wel de laatste zin:
    "This preceding was a paid presentation brought to you by Thana Direct."

    En dan denk ik al snel (zover ik er al in geloofde) "Goodbye credibility."

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home