Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

20 mei 2009

Koud buiten

Nee, niet het weer. Op deze datum is dat namelijk in mijn ervaring vrijwel altijd prachtig en ook vandaag is dat zo. Ik kon dus vanmorgen op mijn terras aan het water dit fraaie cadeau uitpakken: een buitenoven om koud in te kunnen roken. Een mooie aanvulling op het warmrookoventje dat ik nu twee jaar enthousiast gebruik.

G. heeft vrij vandaag en wij trekken er straks op uit om via wat omwegen op een plek te belanden waar wij ons op gepaste (= bourgondische) wijze aan wat feestelijkheden zullen overgeven, waarna wij eerst morgen weer huiswaarts zullen keren. Maar dan toch niet zonder een bedankje aan degenen die mij aan voor- en achterdeur blij verrasten met felicitaties. Bij deze.

6 Comments:

  • At 20 mei 2009 om 17:09, OpenID Kees said…

    Gerrit Jan, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En ik ben natuurlijk reuze benieuwd wat je met dat koudrookoventje gaat doen. Ik ben alvast gek op koudgerookte sprot. Heerlijk op een beboterd toastje met wat versgemalen peper.

     
  • At 20 mei 2009 om 17:39, Anonymous © RJ said…

    Bofkont! Overigens een welgemeend van harte met het feit dat je (volgens mijn berekening) voor de 15e keer veertig bent geworden... ;-)

     
  • At 20 mei 2009 om 18:21, Anonymous Jan Robben said…

    Van harte gefeliciteerd Gerrit Jan.
    Hou oud ook alweer? Is het niet 2 tot de macht 3, plus de wortel uit 225, plus een grote krat bier, plus het vierde priemgetal?

     
  • At 20 mei 2009 om 20:51, Blogger Chris said…

    Gefeliciteerd en een fijne avond en veel plezier met je cadeau!

     
  • At 20 mei 2009 om 21:09, Blogger Henny said…

    Hoi Gerrit Jan, was gewoon wat aan het google en kwam zo bij jou uit. Zag dat je jarig bent vandaag, dus ook proficiat van de framboosjes uit Meijel. Wil je graag ook het programma sturen van ons frambozenweekend 27 & 28 juni maar kan je mail niet ontdekken.
    We horen wel van je, groet

     
  • At 20 mei 2009 om 21:39, Anonymous Kokend Water said…

    Van harte gefeliciteerd! Hopelijk heb/had je een fijne dag, en volgen er nog vele!

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home