Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

22 mei 2009

De Britse variant, maar toch

Het was vrijwel overal in Europa moeiteloos te krijgen (in Groot-Brittannië komt het zelfs in elke pub uit de tap), alleen in Nederland moest je er met een kaarsje naar zoeken. Waarom eigenlijk? Geen idee. In elk geval lijkt daar nu verandering in te zijn gekomen. Gespot bij AH en in licentie geproduceerd door Heineken: appelcider. Weliswaar in kleine flesjes met kroonkurk en van de rinsere Britse variant, maar toch. Cider, in Nederland. Wie weet komt het nog wel eens helemaal goed met ons.

3 Comments:

  • At 22 mei 2009 om 18:12, Anonymous © RJ said…

    Alleen het woord 'appelcider' doet me alweer verlangen naar de Bretagne. Morgen meteen maar eens een paar van die flesjes in huis halen, als is het dan ook de Britse variëteit. Bedankt voor de tip!

     
  • At 22 mei 2009 om 19:46, Anonymous Kokend Water said…

    Ook bij C1000, overigens...

    Best lekker, hoor, 's zomers, als het maar gekoeld is...

     
  • At 23 mei 2009 om 20:58, Anonymous Anoniem said…

    Nou, best leuk hoor.....
    Ik drink het graag af en toe in de zomer,(hoewel het in Normandie en Bretagne natuurlijk altijd lekkerder smaakt dan hier!)en het geeft mij op een zonnige dag altijd een heerlijk fris en zomers gevoel.

    Persoonlijk prefereer ik de Franse variant boven de Britse. En al een jaar of twintig haal ik 's zomers probleemloos af en toe wat 750cl - Franse - flessen bij de plaatselijke Gall&Gall of vergelijkbare slijter...redelijk goed en zeker prima prijs-kwaliteit-verhouding... Dat laatste zal nu wel rap veranderen omdat Cider het voor dit jaar gepushte en gepromote mode-drankje zal gaan worden naar ik uit allerlei berichten begreep??

    Nee hoor, die kleine flesjes van Appie Holland kruidenier etc. ga ik niet proberen (Een simpele mode-naloper zal ze me wel eens voorzetten, LoL!) ik hou het zelf op de grotere Franse flessen en als die door de doelbewust opgezette hype te duur worden naar mijn smaak, dan behelp ik me intussen wel even met een gewoon mooie witte of rode wijn, totdat de hype weer gezakt is, de prijzen terug naar normaal en de kwaliteit weer beter.....Lol!

    Maar leuk dat dit toch eigenlijk perfecte zomerdrankje nu weer eens op de kaart gezet wordt...

    sanne

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home