Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

27 mei 2009

Cap Ouest

Ik ben laat, lezer. Ik heb dan ook de grootste moeite om te communiceren met de buitenwereld. Vrijwel al mijn mailboxen liggen plat, Gmail is niet bereikbaar en zelfs Google wil niet laden. Geen idee of dit alleen bij mij zit of breder (wereldwijd?) een probleem is. Het is in elk geval verduiveld vervelend. Gelukkig doet sinds een kwartiertje Blogger het weer wel. Hopelijk verschijnt dit straks ook (zowaar, dat blijkt het geval. Wie weet is morgen de wereld weer toegankelijk).

Hoe dan ook: gisteren werd er weer eens gerecenseerd. Ik ben momenteel aan het werk voor het blad Blister, een sponsored magazine rond Bavaria jachten, en uiteraard houden ook zeilers van een goede maaltijd op zijn tijd. G. en ik trokken dan ook naar de jachthaven van Scheveningen en hadden een geweldige avond. Onderstaande recensie in telegramstijl (ik heb hiervoor maar een halve pagina) staat straks in het blad. U hebt nog een weekje of vier vóór het er vermoedelijk avond aan avond vol zit met zeilers. Ik zou zeggen: aarzel niet!

Pal aan de haven ligt restaurant Cap Ouest. Blister ging er voor u proeven. De zaak is stijlvol ingericht: strak en modern, met een geheel open keuken. De stoelen zitten fantastisch en zouden hooguit een viltje onder de poten kunnen hebben om minder lawaai te maken bij het schuiven. Dat is echter zo ongeveer ons zwaarste punt van kritiek. We eten, na te hebben genoten van champagne met mooie en smakelijke amuses, het viergangenmenu van € 47,50 p.p. en vragen of één van ons in plaats van de vis vegetarische gerechten kan krijgen. Dat kan; weten we zeker dat we niet liever vlees hebben? Zowel vis als vega zijn een feest voor het oog en een streling op de tong. Aan de ene kant van de tafel worden vooral de truffeltortellini met parmezaanschuim geroemd, aan de andere kant wordt ge-ooh'd en ge-aah'd over de Oosterscheldekreeft met gebakken asperges en fine de claire oester in schuimige bisque. De krokante kalfszwezerik met jonge groenten en morieljes is eveneens fantastisch. Het dessert bestaat uit Hollandse aardbeien in vijf bereidingen. Bij dit alles schenkt een enthousiaste en attente sommelier een uitstekend wijnarrangement en ook verder is op de bediening niet het minste aan te merken. De rekening komt, inclusief aperitief, anderhalf wijnarrangement, water en koffie met friandises, op een vriendelijke € 175,-- voor twee. Zo blijft een avondje Cap Ouest tot het eind een feestje. Allen daarheen!

Schokkerweg 37, 2583 BH Scheveningen, 070 306 09 35
http://www.capouest.nl/

1 Comments:

  • At 1 juni 2009 om 19:58, Anonymous Chris said…

    En kom dan ajb met het openbaar vervoer! Met dit weer heb ik thuis geen parkeerplaats...

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home