Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

02 april 2009

Chocoladegenoegens in het kwadraat

Als het dan (voorlopig) niet met Lambada's kan, dan maar met andere vrolijkmakers. In een Italiaans winkeltje waar ik mijn favoriete risottorijst koop (vialone nano semifino), zag ik ineens dit liggen: cioccolato tartufato, chocolade met truffel. Uiteraard neem je zoiets mee--om het daarna geheel en al te vergeten.

Maar van de week vond ik het doosje terug en trok het open. Het aroma dat daaruit opstijgt stemt je al intens gelukkig. Goed, de truffel is zomertruffel en maakt slechts 1% van het gewicht van het lekkers uit. De rest is extra donkere chocolade (70%) en suiker. Maar wat een genot!

Het heerlijks wordt geproduceerd door het bedrijfje SZ Tartufi van de heren Pasqualino Zaccardi en Ugo Serafini, die ook een website hebben. Daar worden we lekker gemaakt met nog diverse andere truffelproducten, die we echter zo te zien niet online kunnen bestellen. Enfin, mocht u in uw eigen Italiaanse specialiteitenwinkel deze chocolade zien liggen, beslist meenemen. Het is een instant gelukkigmaker, weet ik inmiddels uit ervaring.

5 Comments:

  • At 3 april 2009 om 13:19, Anonymous Yvon said…

    Lijkt me icm risotto ook lekker. Eerst even de voorraad chocolade met chili opmaken en dan naar deze met truffel kijken.

     
  • At 3 april 2009 om 13:36, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Een zoete risotto? Vertel meer!

     
  • At 6 april 2009 om 17:29, Anonymous Yvon said…

    kga even zoeken....
    ja dit was 'm http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/risotto_vervolg.php, op gastronomennet staat een iets andere versie met kokosmelk.

     
  • At 6 april 2009 om 17:44, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Ha, dank je wel! Ziet er geweldig uit. Alleen voor de perzik zal ik even iets anders moeten verzinnen, want die krijgt G. niet door haar keel Ach, wie weet wat voor creatiefs daar weer uit voortkomt.

    Leuk trouwens dat wij kennelijk tegelijk op elkaars site zitten. :-)

     
  • At 6 april 2009 om 18:03, Anonymous Yvon said…

    Haha grappig.
    Benieuwd wat het alternatief wordt voor perziken, ehm... aardbeien?

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home