Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

27 februari 2009

Origineel



"Deze selectie van exclusieve bonbons met natuurlijke ingrediënten zijn (sic!) speciaal voor Albert Heijn geselecteerd en geproduceerd", staat op de rug van dit hippe doosje. Dat mag ook wel, want deze chocolaatjes zijn uiterst prijzig. 77 cent per stuk moeten ze kosten, € 6,95 voor een doosje van negen. Maar ja, dan heb je ook wat: originele Australian Homemade bonbons.

Even gewoon een vraagje langs de neus weg: waar komen worden deze bonbons volgens u vandaan gemaakt? Nee, even niet googelen, gewoon zeggen wat u denkt (of wat u dacht toen u ze voor het eerst zag). Ik ben benieuwd.

14 Comments:

  • At 27 februari 2009 om 15:09, Anonymous Yvonne said…

    Uhh, bij de Hema...

     
  • At 27 februari 2009 om 15:34, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Maar waar worden ze volgens jou dan gemaakt, Yvonne?

     
  • At 27 februari 2009 om 18:17, Anonymous © RJ said…

    Even je bron weergeven, Gerrit Jan! Dit bericht - inclusief het woordje 'sic' - las ik vandaag al elders...

    Ik weet het antwoord dus al.

     
  • At 27 februari 2009 om 18:30, Anonymous © RJ said…

    Excuus...! Je was zèlf de bron, hahaha. Ik moest het weer even opzoeken. Mea maxima culpa!

     
  • At 27 februari 2009 om 20:36, Anonymous Anoniem said…

    Brugge (Kathy)

     
  • At 28 februari 2009 om 07:33, Anonymous Peter said…

    Die worden gewoon in Nederland gemaakt door de firma Australian. Te koop bij iedere Australian winkel in de stad. [ik ben Amsterdammer en weet dat er meer van die zaken zijn]. Exclusief... niet echt, tenzij je in een dorp woont en nog nooit van Australian hebt gehoord.

     
  • At 28 februari 2009 om 09:26, Blogger Ineke said…

    De eerste keer dat ik van dit merk hoorde dacht ik dat het of uit Australie kwam of te maken had met dat kledingmerk van de gabbers. Beide fout, dus.

     
  • At 28 februari 2009 om 14:53, Anonymous Anoniem said…

    Voor mij zouden ze uiteraard uit België komen omdat ik niet wist dat Australian ook al in Nederland vestigingen had (franchises).
    Maar van boerenbedrog was AH nooit vies.
    Als het maar winst oplevert, liefst belachelijk veel winst.
    En de klanten? Ze kopen het toch zelf? Vrije keuze, ook al laat je je belazeren door de misleidend insinuerende tekst.
    Floor, Antwerpen.

     
  • At 28 februari 2009 om 16:24, Anonymous Kokend Water said…

    De selectie is geselecteerd.

    Is ook een mooie! ;-)

     
  • At 28 februari 2009 om 17:44, Blogger Chris said…

    Australian, daar had ik ooit eens een trainingspak van...

     
  • At 28 februari 2009 om 18:09, Anonymous Anoniem said…

    Belgie?

     
  • At 1 maart 2009 om 19:07, Anonymous johanneke said…

    ze zijn gekocht bij de ah en worden in amsterdam gemaakt.
    ik heb het stukje op foodlog gelezen, en ook het eerdere item hierover (over de plaats in een naam, en welke suggestie dat moet wekken, en de klacht bij de RCC)
    Maar de eerste keer dat ik bij de AH was, en deze zag vroeg ik me af of het van dezelfde firma kwam als de "echte" australian (van de keten australian homemade, die ook ijs verkoopt) En dat bleek zo te zijn. Wel heeft AH eigen smaken laten ontwikkelen.
    En ik heb geen enkele keer gedacht dat de bonbons ook echt in Australie gemaakt worden en vandaar naar Nederland worden gevlogen om hier verkocht te worden.
    En als je kijkt op de site (onderdeel historie) van australian staat daar een mooi verhaal over een tante in de middle of nowhere die vers ijs wou, en dat zelf ging maken en op die recepten zijn de producten van de keten gebaseerd.
    En overigen was ik van de week bij een estafette (biologische supermarkt) en daar zag ik biologische bonbons van australie, dus ah is niet de enige. Maar waarschijnlijk wel in de manier van aanprijzen, waar de hele discussie omdraait.

     
  • At 1 maart 2009 om 20:20, Anonymous Jetty said…

    Australian homemade is dus gewoon een merk. Is AH Excellent Autralian Homemade dan niet zoiets als AH Excellent Calve Pindakaas?

     
  • At 3 maart 2009 om 14:51, Anonymous RozeMarijn said…

    Volgens mij worden ze in NL gemaakt..

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home