Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

18 februari 2009

Al twaalf miljoen eetschrijvers?

In de Volkskrant werd Michael Pollan vorige week ook al een "eetschrijver" genoemd. Eerder zag ik dat onder meer al gebeuren met Harold Hamersma.

Vóór ik in 2005 de url eetschrijven.nl vastlegde, heb ik gegoogeld op zowel "eetschrijven" als "eetschrijver". Geen van beide kwam ook maar één keer voor op internet. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze helemaal nog nooit waren gebruikt, maar het is toch een indicatie.

Als ik nu op Google "eetschrijven" intik, worden mij 11.800.000 hits gerapporteerd. Hetzelfde gebeurt met "eetschrijver" (doe geen moeite, die heb ik inmiddels ook als url vastgelegd), ondanks dat mij bij die laatste nog wel wordt gevraagd of ik niet eigenlijk "inschrijven" bedoelde.

Dat gaat de goede kant uit, dunkt me. Elke schrijver droomt ervan om ooit nog eens met een neologisme de Van Dale te halen. Wie weet? Voorlopig sta ik, ondanks die bijna twaalf miljoen, zelfs nog niet in de Wikipedia.

EDIT: De term "inschrijven" haalt ook 11.800.000 hits. Dat vond ik wel een beetje érg toevallig. Ik heb dus maar eens doorgeklikt en dan blijkt de soep een kleine honderdduizend maal minder heet gegeten te worden dan ze wordt opgediend. "Eetschrijven" haalt in werkelijkheid 157 hits (480 als je ook alles binnen dit blog meetelt); "eetschrijver" haalt er 115 (137). De meeste gaan ook inderdaad over mij. Maar niet allemaal dus. Soms gaan ze, met dank aan Mac van Dinther, zelfs over Michael Pollan.

1 Comments:

  • At 19 februari 2009 om 11:07, Anonymous Pjotr said…

    De Wikipedia inschrijving doe jezelf, net zoals bepaalde leden van het koninklijk huis.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home