Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

19 december 2008

Wijn oppimpen

Mijn gifbeker moet kennelijk helemaal leeg. Nu is er in huize Eetschrijver weer een computer gecrasht en doet of hij nog nooit van Bill Gates heeft gehoord. Gelukkig is het mijn enige niet, maar ik heb een aantal zaken die erop staan wel dringend nodig. Zo ziet mijn dag er alweer anders uit dan ik gedacht had.

Gelukkig is mijn oude vriend Robert-Jan er nog, die mij vandaag (dank! dank!) een interessant linkje stuurt. Dit moet menigeen tijdens een periode van feestdagen middenin de kredietcrisis als muziek in de oren klinken. Hoe het allemaal in de praktijk zijn beslag moet krijgen, moet ik nog even uitzoeken, maar het lijkt me geweldig.

Wat wil het geval: er is eindelijk een betrouwbare methode om de inhoud van een goedkoop flesje piepjong supermarktrood in luttele minuten te veranderen in een bedaagde edelman die zich niet hoeft te schamen aan de feestdis. Hoe? Door het goedje tussen twee elektroden van hoog voltage door te laten stromen. De methode is gepubliceerd in de gezaghebbende New Scientist, professor in de oenologie Hervé Alexandre van de universiteit van Bourgondië heeft zich er positief over uitgelaten en de doelmatigheid is vastgesteld in blinde proeverijen. Het geheim is dat de chemische processen die zich voordoen tijdens de rijping van wijn gigantisch worden versneld, zodat een verouderingsproces dat op vat 20 jaar in beslag zou nemen zich kan voltrekken in luttele minuten. Lees maar.

Wijnbouwers lijken alvast zeer geïnteresseerd. Het is nu nog maar een kwestie van wachten tot een slimme marketingjongen de thuisverouderaar bij de Blokker parkeert.

1 Comments:

  • At 21 december 2008 om 22:03, Anonymous Anoniem said…

    Windows gecrasht? Als je bij een kennis een Ubuntu Live CD download kun je mbv deze cd snel weer bij alle bestanden op je computer. Het is geen Windows (maar Linux), en bv de taakbalk zit nu bovenin, dus alles ziet er wat anders uit.

    Je stopt de cd in de computer, start het ding op vanaf cdrom (wat lang duurt omdat een cd-speler erg traag is in vergelijking met een harde schijf) en bent waarschijnlijk meteen ook online. In geval van nood is het erg makkelijk.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home