Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

08 december 2008

Mmm

Door bezoek meegenomen: twee flessen uitstekende Côtes du Rhône. Hoewel, uitstekend? Een dag later realiseer ik me dat dit geen Crozes-Hermitage (AOC) is, maar "Héritage du Rhône". Je kunt de producent niks maken, maar enigszins fop is 't natuurlijk wel.

Overigens lees ik zo links en rechts dat 't spul prima drinkbaar is. Des te vreemder dat ze zo nadrukkelijk meeliften op een bekende naam.

Update: mijn (linker wijs)vingertop is nog lang niet hersteld; typen gaat op dit moment nog steeds minimaal een factor vijf trager dan normaal en ik merk ook goed--au!--dat overdrijven meteen wordt afgestraft. Ook koken (vooral snijden) is knap lastig. Desondanks ga ik met de kerstdagen in zicht mijn best voor u doen. Gelukkig staat er in elk geval nog veel uit vorige jaren dat u vast nog niet allemaal hebt geprobeerd.

Toch hoop ik snel weer enigszins op kruissnelheid te komen. Het is even heel raar als de stroom reacties zo opdroogt.

3 Comments:

  • At 8 december 2008 om 21:13, Blogger Chris said…

    Beterschap met je vinger. Erg onhandig!

     
  • At 9 december 2008 om 08:33, Anonymous TafelDertien said…

    Ik ben zelf gisteren door de gladheid onderuit gegaan op mijn fiets en hoewel ik in eerste instantie dat ik er goed af was gekomen (zelfs mijn iPhone overleefde de val, terwijl ik er daar juist op viel!), blijkt mijn enkel redelijk beschadigd (een spier verrekt of een kneuzing of zo). Gelukkig weerhoudt dat me er niet van hier te reageren en je sterkte te wensen met je vinger. Heb je al speech-to-text-software overwogen? Schijnt tegenwoordig best goed te werken!

     
  • At 9 december 2008 om 08:33, Anonymous TafelDertien said…

    "[...] hoewel ik in eerste instantie DACHT dat [...]" bedoelde ik natuurlijk.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home