Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

10 oktober 2008

Insalata caprese

Insalata caprese is toch wel heel erg lekker, en nog doodeenvoudig te maken bovendien. Eerste kwaliteit tomaten, eerste kwaliteit buffelmozzarella, eerste kwaliteit basilicum en eerste kwaliteit olijfolie. Snijden en fraai op een bord schikken (mijn bord was mooier dan op de foto te zien is, maar dat zag ik pas toen het bord al leeggegeten was). Hoe dan ook: typisch zo'n gerecht dat het puur moet hebben van de kwaliteit van de ingrediënten, zoals veel in Italië.

Vandaag had ik een bezoeker die Eetschrijven had gevonden met de zoekterm "substituut voor margarine". Dat was wel heel grappig natuurlijk.

3 Comments:

  • At 11 oktober 2008 om 09:03, Anonymous RozeMarijn said…

    Ik schreef tien minuten geleden op smaak.blogo ook toevallig net dat bij iets met zo weinig ingrediënten ze stuk voor stuk in orde moeten zijn. Helaas gebeurt dat vaak niet. Tenzij je het zelf maakt natuurlijk.

     
  • At 11 oktober 2008 om 09:31, Anonymous TafelDertien said…

    Die Googlelaar is nu naar de een of andere speciaalzaak gerend en heeft gevraagd of ze daar ook iets kennen dat 'boter' heet. "Schijnt een erg goede margarinevervanger te zijn, heb ik gehoord!"

    (waar koop je overigens goede buffelmozzarella?)

     
  • At 13 oktober 2008 om 16:11, Anonymous Yvon said…

    Ondanks 1e kwaliteit producten blijf ik het 'wel lekker' vinden. Dan de versie van mijn moeder waardoor je 3 dagen beter niemand kunt spreken die het niet ook heeft gegeten: véél knoflook, tomaten, buffelmozzarella, lekkere olijfolie en flink wat peper. Voor haar verjaardag onlangs maakte ze de Caprese aan spiezen, die stonden vooral mooi te zijn. Niemand die er veel aan vond.

     

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home