Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

30 september 2008

Vox populi

Het is de week na de Week van de Smaak, waarin als apotheose Bouillon!-hoofdredacteur Will Jansen de Wina Bornprijs kreeg uitgereikt. Het bleef allemaal toch enigszins in de marge. De gemiddelde McDrivende, AllerHandige dan wel Sonjabakkerende landgenoot zal er niet al te veel van gemerkt hebben. Jaja, ik weet het wel: geen budget. Ik ken dat.

Vandaag is weer gewoon de dag dat zelfs dat deel van internettend Nederland dat een kijkje neemt op Startlog Eten en Drinken voor 60% geïnteresseerd is in afvallen, voor nog eens 20% in de nieuwe Subway in Geleen en slechts voor 20% in een recept voor lasagne met rode biet. Het is ook de dag dat het nieuwe personality magazine Sonja, een blad boordevol afslankvriendelijke adverteerders, al vijf dagen na de verschijning van het eerste nummer geheel, maar dan ook geheel, is uitverkocht. Je zou van minder een herfstdepressie krijgen.

En dan had ik het ook nog mis, gisteren. Er komen in november nog wel degelijk meiknolletjes (of meiraapjes) van Nederlandse bodem. Meestal verifieer ik dat soort dingen even op een groentenkalender vóór ik ze met grote stelligheid opschrijf. Gisteren niet, en u ziet wat ervan komt.

Tot slot vergat ik nog te melden naar wie de gesigneerde kalender gaat. Dat verzuim maak ik hieronder goed.

Weergoden in mineur, financiële markten in mineur, eetschrijver in mineur: vanaf morgen ga ik eens proberen positieve gedachten te koesteren over wat voor lekkers de herfst ons allemaal brengt.

1 Comments:

  • At 30 september 2008 om 20:00, Anonymous Carla said…

    Goed zo, morgen je humeur weer terug. Ach, zoals je schrijft: een mens zou van minder in mineur raken. Komt allemaal goed dus :-)

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home