Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

23 september 2008

Nou ja, lammeren zijn ook wollig

Het stond een paar dagen geleden in de kookrubriek van de Gooi- en Eemlander: een recept voor lamsburgers met appelsalsa. Zoals vaak (ik doe dat ook regelmatig) begint het stukje met een beschouwing over lamsgehakt en lamsvlees in het algemeen. De laatste zin van die inleiding luidt:

"Lamsvlees laat zich vooral goed combineren met krachtige smaakmakers als kruiden, specerijen etcetera".

Vooral dat "etcetera" vind ik prachtig.

3 Comments:

  • At 23 september 2008 om 10:39, Blogger Geert said…

    Deze reactie is verwijderd door de auteur.

     
  • At 24 september 2008 om 00:18, Anonymous paulusfranciscus said…

    Het is tekenend voor de culinaire cultuur in Nederland dat een "kookschrijver" met dit soort platitudes wegkomt.

    Nog los van de vraag waarom je de subtiele en fijne smaak van lamsvlees in godsnaam geweld van smaakmakers zou moeten aandoen.

    Het zou een reden moeten zijn om je krantenabonnement op te zeggen.

     
  • At 24 september 2008 om 14:16, Anonymous Mark said…

    Mijn vrouw vind lamsvlees niet lekker.

    "Smaakt naar kinderboerderij" was haar harde oordeel.

    Ik vind dat bijzonder jammer, maar gelukkig verkoopt een lokale winkel tegenwoordig lamsshoarma.

    In 1-persoonsporties.

    Werd ik toch een beetje blij van...

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home