Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

09 september 2008

Ik zou wel eens willen weten...

Deze persoon is hier deze week al elke dag beland met bovenstaande vraag. Kennelijk wil hij/zij dit erg graag weten. Niet alleen vraag ik me af waarom, ik vind het bovendien heel vermakelijk hoe sommigen kennelijk denken dat Google een soort antwoordloket is. Ik zie ook regelmatig zoektermen langskomen in de trant van "wat is de lekkerste wijn" of "vind de ideale warme bakker". Leuk.

Vandaag heeft de premier van Thailand ontslag moeten nemen. Hij had meegewerkt aan kookprogramma's op de commerciële tv en dat mag niet volgens de grondwet. Zijn naam is trouwens Samak. Ik vraag me af hoeveel mensen al is opgevallen dat dit een anagram is van "smaak". Ook Arabisch voor "vis", trouwens.

2 Comments:

  • At 9 september 2008 om 21:30, Blogger Arden said…

    Degene die deze vraag aan Google stelde is waarschijnlijk dezelfde persoon die op mijn weblog terechtkwam (?) met de vraag "is het gezond om elke dag een broodje tomaat te eten?". Tsja ......

     
  • At 9 september 2008 om 21:44, Anonymous Bianca said…

    Die artikeltjes van jou maakten dat ik ook eens verder in de stats dook dan gebruikelijk. Op zoek naar leuke zoektermen vond ik o.a. deze:

    "aan elkaar geplakte noten met honing op taarten"

    "hardgekookt ei anders gemaakt"

    "voetsel"

    Groet

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home