Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

22 april 2008

Tijdige trend

Sommige trends komen echt net op tijd. Dan heb ik het nog niet eens zozeer over het feit dat het hoog tijd werd dat een verfrissend drankje als cider in Nederland breed verkrijgbaar werd (wat ik zeer zeker vind, want er zijn tal van omstandigheden dat ik graag een glas cider mag drinken, wat in landen rondom ons geen enkel probleem is), maar meer over het feit dat ik binnen een paar minuten ineens dringend weg moet, terwijl ik vanavond naar de opera ga (voor de liefhebbers: Porgy & Bess). En dat betekent: vóór middernacht geen tijd meer om uitgebreid een stukje te schrijven, en daarna vermoedelijk niet echt meer in de stemming. En al mijn stukjes zijn nu éénmaal vers. Ik heb er geen in de diepvries.

Wat ik zeggen wou: in mijn mail zit een reddend persbericht over Savanna Dry, een cider uit Zuid-Afrika die van plan is de Nederlandse markt stormenderhand te veroveren. Hij ziet er erg hip uit wat mij enigszins achterdochtig maakt en dat popie schijfje citroen in de hals maakt mijn gevoelens er niet beter op, maar ik ben beslist van plan hem te gaan proberen. Hier leest u er alles over. Tot morgen!

3 Comments:

  • At 23 april 2008 om 16:50, Anonymous barbara said…

    Erg hip qua uiterlijk ja...
    Maar ach, als het lekker smaakt!

    you can;t judge a cider by its bottle!

     
  • At 23 april 2008 om 18:47, Anonymous Yvon said…

    Drink het nooit, maar herinner me mede-studenten die persé naar http://www.oudaen.nl/ wilden omdat ze er Cider van de tap hadden. Wel ideaal voor syllabub (zie Nigella Lawson "Hoe word ik een goddelijke huisvrouw", pagina 139)

     
  • At 7 februari 2010 om 17:40, Anonymous Maaike said…

    Goede cider, eigenlijk cidre, is tegenwoordig ook te krijgen in Nederland. Zie http://www.cidercider.nl

     

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home