Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

03 maart 2008

Hebberige hippigheid

Niet alleen ons schuldgevoel over onze gezondheid is door de voedingsindustrie ontdekt als een prima motor voor de omzet. Ook ons verzamelinstinct is er al decennia lang goed voor. Toen Eetschrijver nog een Eetschrijvertje was werden er al speldjes en sleutelhangers cadeau gegeven bij diverse eetproducten, en vandaag de dag is het al niet anders. De smurfen schijnen voor AH per dag meer extra omzet te genereren dan de bonuskaarten per maand doen.

In mijn mailbox vandaag een persbericht van Natrena: de fabrikant van zoetjes wordt hip dank zij de PiP. Uit de tekst:

(...) vanaf begin maart verschijnt de Natrena zakdispenser in een opvallende outfit: een hip PiP-jasje in maar liefst drie edities. Met de looks van Sweet Flowers, Dutch Glory en Ruby Robin. Alle drie regelrechte eyecatchers om mee gezien te worden. De exclusieve Natrena PiP dispensers zijn met hun kleurrijke uiterlijk de must haves van dit seizoen. Maar wees er snel bij, want de Natrena PiP dispensers zijn limited editions, dus tijdelijk verkrijgbaar.

Een blik op de Natrena PiP zakdispensers in matching blisterverpakkingen is om hebberig van te worden. Helemaal hot zijn de PiP polkadots, vogeltjes in vrolijke kleuren en bonte bloemmotieven. De drie edities van de Natrena PiP zakdispensers komen na elkaar uit. Het design Sweet Flowers (roze) verschijnt begin maart, gevolgd door Dutch Glory (blauw) en tot slot Ruby Robin (multi color).


Voor meer informatie word ik verwezen naar de site van Natrena. Dat is een verrassende ervaring, want dit blijkt een zen-achtige site waar we worden aangespoord te geniete van niets. Het lijkt me nogal in tegenspraak met voornoemde hippe hebberigheid, maar misschien ben ik dat. Of misschien zijn al deze vrolijke motiefjes op de dispensers inderdaad gewoon drukte om niets.

Mij raakt het overigens niet. Ik doe al tijden niets in mijn koffie of thee. En dan bedoel ik écht niets.

P.S. U hebt het gezien: het is een weekje totale radiostilte geweest op Eetschrijven. Er lag iets te veel hooi op des eetschrijvers vork, sowieso al geen erg smakelijk gerecht voor wie toevallig niet als hoefdier is geboren, en daar gaat het welzijn soms wat onder lijden zodat enige rust geboden is. Tot medio volgende week neem ik me voor u op iets onregelmatiger basis dan u van mij gewend bent van eetgeschrijf te voorzien. Daarna ga ik maar eens lekker twee weken op vakantie. Genieten van niets, zeg maar--zonder Natrena, wel te verstaan. Dank voor uw begrip, en natuurlijk ook dat u al die tijd bent blijven langskomen.

2 Comments:

  • At 3 maart 2008 om 21:30, Anonymous edith said…

    fijn dat je weer terug bent. en prettige vakantie alvast!

     
  • At 4 maart 2008 om 08:40, Anonymous TafelDertien said…

    Hetzelfde als wat edith zei. En koffie en thee zijn al smaakvol genoeg zonder allerlei suikermelkzoetstofdingetjes.

    Het is opvallend hoe weinig mensen hun koffie zwart drinken, trouwens! Ik heb er nog nooit zo over nagedacht, maar volgens mij ben ik in mijn naaste omgeving zo'n beetje de enige.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home