Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

20 februari 2008

Foodlogs nog niet volwassen?

Mail! "Beste Eetschrijver, gefeliciteerd met je nominatie voor een Dutch Bloggie". Huh? Ik wist nog van niets! Dank, lezer Edwin. Ik blijk tot mijn eigen verbazing inderdaad op de longlist te staan voor deze bloggerstrofee. Erkenning: altijd leuk.

Toch heb ik gemengde gevoelens. Eetschrijven blijkt namelijk door de jury te worden beschouwd als een blog in de categorie "gezondheid". Ik bevind me daar weliswaar in het gezelschap van het eerbiedwaardige foodlog.nl en Wijntop5.blogo, maar ook van sites als "Afvallen-weblog" en "Autisme: op zoek naar mezelf".

Inderdaad: hoewel het aantal foodlogs in Nederland hand over hand toeneemt, vindt de organisatie van de Dutch Bloggies ze kennelijk nog geen categorie op zichzelf waard. Zo blijkt Mevrouw Gerritsen ondergebracht bij "Meest toegankelijke weblogs" én bij "Persoonlijke weblogs", blijkt foodlog.nl verder ook nog genomineerd in de categorie "Techniek en wetenschap" en blijken bourgondië.nl (blij met de nominatie) en Wat eet ons (idem) een plaatsje te hebben gevonden onder het weifelende kopje "Alles wat verder nog mogelijk zou zijn als eigen categorie".

We doen het goed, dacht ik. Maar duidelijk nog niet helemaal goed genoeg.

3 Comments:

  • At 21 februari 2008 om 22:23, Anonymous dick veerman said…

    Ha GJ, ben verrast hier te lezen dat foodlog.nl ook in deze dwaze categorie gezondheid terecht is gekomen.

    Het gedoe zal me een zorg wezen, maar de categorie-indeling is al heleaal ..... geeeeuw

     
  • At 22 februari 2008 om 15:27, Anonymous meneer Wateetons said…

    Ik heb contact gehad met de organisatie om hen te wijzen op de levende en eigen categorie waardige eetschrijf community. Men was niet bereid voor dit jaar alle culinaire sites alsnog in een categorie te stoppen ('de stemmer heeft bepaald') maar men zag wel wat in een aparte categorie voor volgend jaar.

     
  • At 25 februari 2008 om 09:36, Anonymous Anoniem said…

    Je zal jezelf toch hebben aangemeld Dick. De waardering voor het foodlog Cheffen in de verschillende categorieën (waaronder best weblog) vind ik wel terecht. Maar verder is het een vermoeiend marketingverhaal.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home