Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

15 februari 2008

Exit

Met deze hoerapindakaas veegde ik een jaar geleden de vloer aan: er was 25% plantaardig onverzadigd en dus bepaald niet ongezond vet uitgehaald en vervangen door allerlei koolhydraten, voor een groot deel suikers, allemaal met de bedoeling deze ersatz als "gezonder" te kunnen verkopen. Ik vind het nog altijd een exponent van waar de door het Voedingscentrum aangekweekte vetfobie toe leidt. Een schandalig product.

Maar kennelijk helpt kritiek. Vandaag zag ik in mijn supermarkt een blauw kaartje staan op de plek waar deze suikerpindakaas voorheen stond. Het artikel wordt na een jaar alweer uit het assortiment gehaald.

Nu vind ik het pas écht hoerapindakaas. Ik drink er vanavond een goed glas wijn op, met een toast op het voortschrijdend inzicht. Er is nog hoop!

3 Comments:

  • At 16 februari 2008 om 17:15, OpenID keesvi said…

    Mooi! Je houdt niet voor mogelijk aan welke voedingsmiddelen allemaal suiker wordt toegevoegd. Aan de magere melk van Campina bijvoorbeeld:
    http://tinyurl.com/3a5rwe

     
  • At 17 februari 2008 om 11:38, Anonymous N O'M said…

    Gefeliciteerd! Dat is 1! Nu maar hopen dat ook al je andere kritiek eindelijk 'ns serieus genomen gaat worden door de mensen-met-invloed!

     
  • At 19 februari 2008 om 21:41, Blogger Mark said…

    @Keesvi: wat een absurd gedrag... Suiker toevoegen om minder vet te maken. De hoeveelheid energie in een glas neemt waarschijnlijk alleen maar toe. Wordt steeds tevredener met mijn beslissing om geen melk meer te drinken!

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home