Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

30 januari 2008

Wereldberoemd in Korea

Er zijn toch dagen vol verrassingen. Zo kreeg ik vandaag ineens bezoek van een tv-ploeg uit Korea. Ze hadden niet van te voren gebeld voor een afspraak (gelukkig was ik thuis), maar ze willen alles van mij weten over leven en eten van de Nederlander. Daarom ga ik vanavond voor ze koken. Goed, ik heb voor het inkopen en het klaarmaken precies twee uur en vanavond heb ik om acht uur alweer elders een afspraak, maar dat moet gewoon lukken. Goede keuken is spontaan.

Ik vrees dat ze hopen op typisch Nederlands en dan hoop ik maar dat "typisch Europees" ook goed is. Als ik meer tijd had, vroeg ik om suggesties, maar we gaan gewoon even roeren met de pollepels die we hebben. Had ik al gezegd dat goede keuken spontaan is?

In elk geval kom ik op 19 februari op de Koreaanse tv. Ik ga ze trouwens een vervolg voorstellen: ze moeten mij en G. maar eens naar Korea halen om daar kennis te maken en te experimenteren met de lokale keuken. Daar hadden ze vast nog niet aan gedacht. Ik laat nog wel weten of dat gelukt is.

13 Comments:

  • At 30 januari 2008 om 21:53, Blogger Sid Frisjes said…

    Geweldig nieuws, spontaan ook. Net als die keuken.

     
  • At 30 januari 2008 om 22:00, Anonymous meneer Wateetons said…

    geweldig!

     
  • At 30 januari 2008 om 23:13, Blogger Arden said…

    Jammer dat we geen Koreaanse tv kunnen ontvangen! En ga je ons nog vertellen wat je voor ze gekookt hebt?

     
  • At 31 januari 2008 om 00:07, Blogger Aldo said…

    Waar is het interview? Iemand al op Youtube gekeken?

     
  • At 31 januari 2008 om 00:34, Anonymous Jetty said…

    hahaha, hoe komen die nou zo ineens binnenstruinen?
    Geweldig zeg, wat een ervaring :-)

     
  • At 31 januari 2008 om 02:16, Anonymous Matisse said…

    Dat vervolg lijkt me helemaal geen slecht idee, heerlijk de Koreaanse keuken.

     
  • At 31 januari 2008 om 12:11, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Het was volslagen absurd. Ineens een totaal andere dag dan ik gepland had. Maar zeker een bijzondere ervaring. Ze vonden het overigens erg lekker, vooral het dessert waar ze allemaal twee porties van hebben genomen.

    Het interview heb ik nog niet, maar ze hebben het me wel op een glimschijfje beloofd. Ik zal kijken of ik er iets van op de jijbuis kan zetten--ik heb daar geen ervaring mee. In afwachting zal ik vandaag wel vertellen wat ik--spontaan geïmproviseerd--voor ze gemaakt heb.

    Naar Korea? Die suggestie vonden ze vooral erg grappig. Ik hoop dat ze er nog wel serieus over nadenken. Ik wil toch wel weten of ik nog in Seoul over straat kan zonder door handtekeningenjagers te worden belaagd. :-)

     
  • At 31 januari 2008 om 12:25, Blogger Lindy said…

    Proest, echt weer iets voor jou :)

     
  • At 31 januari 2008 om 14:16, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Ja, vind je niet? Saai is het in elk geval nooit. ;-)

     
  • At 1 februari 2008 om 00:20, Blogger Lindy said…

    Volgens mij hebben wij nog een Oosterse afspraak in 't verschiet :). Daar zijn eten en de bijpassende vloeistoffen ook nóóit saai! Ben dit weekend even offline omdat ik door een Valkenburgse in het Limburgse carnaval wordt ingewijd. We moeten mee naar de mis, gaan de bok voeren, hebben geprobeerd het Valkenburg's volkslied fonetisch in het kopje te stampen, onze costuums zijn fantastisch. Wie weet inspireert je dit nog tot een carnavalesk recept, alvorens ik weer moet vasten (want ja, dat hoort er natuurlijk oook bij, haha).

     
  • At 1 februari 2008 om 09:25, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Die Oosterse afspraak waren wij niet vergeten, maar je weet hoe dat gaat. ;-) Nu is het zo dat ik geen carnavalsrecepten weet (zo die al bestaan), dus misschien moeten we die nooitsaaie Oosterse afspraak maar gewoon in plaats daarvan doen? Kunnen we meteen foto's van die kostuums zien, want dat die spectaculair zijn, daar twijfelen wij geen moment aan. :-)

    Laat ons bellen!

     
  • At 5 februari 2008 om 09:10, Anonymous N O'M said…

    Wat ontzettend cool! Voordat je echter denkt dat je bijna een mooie vakantie voor jezelf geregeld hebt: Seoul is een van de lelijkste steden die ik ooit gezien heb. Ik had er 1 vrije middag en heb naar het schijnt alle mooie dingen van de stad gezien. Ook mijn eetervaringen waren niet al te best, maar dat zal vooral met mijn vegetarisme te maken: dat kennen ze daar niet.

     
  • At 13 februari 2008 om 20:02, Anonymous Naomi said…

    Mijn eerste reactie: echt iets voor jou! Niet erg origineel, want Lindy was me voor ;-)

     

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home