Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

21 december 2007

Hoe snijd ik de kerstkalkoen aan?

De nieuwe nummer twee in de Google-zoekopdrachten ("kerstdessert tiramisu" blijft onbedreigd aan kop) is "kalkoen hoe aansnijden". Geen vreemde vraag, want ook al lijkt het dier op een kip, het portioneren verloopt toch ietsje anders.

Natuurlijk zou ik het hier uit kunnen proberen te leggen, maar afbeeldingen zeggen vele malen meer dan woorden. Aangezien ik hier momenteel geen gebraden kalkoen bij de hand heb om op stel en sprong een fotoreportage te fabriceren, hier een link met een handleiding in negen duidelijke beelden. De begeleidende tekst is in het Engels, maar vrij eenvoudig. Veel succes!

Nog even dit: sinds vandaag staat Eetschrijven op nummer één in de foodlogranglijst van foodrank. Hartelijk dank aan de lezers die hier samen voor hebben gezorgd. In de komende dagen verwacht ik bovendien de honderdduizendste unieke bezoeker sinds Eetschrijven medio 2006 van start ging. Een memorabele kerst, wat mij betreft. Ik ben zo trots als een aap met zeven staarten, zal er een goed glas op drinken en beloof ik dat ik zal proberen het waard te zijn en te blijven.

2 Comments:

  • At 21 december 2007 om 22:54, Anonymous Chris said…

    Gefeliciteerd!
    Na een lange tijd van niks, zal ik jou als groot voorbeeld houden en me komend jaar weer op mijn log storten :-)
    Nee, serieus: met veel plezier lees ik je artikelen!
    Fijne dagen toegewenst.

     
  • At 22 december 2007 om 23:58, Blogger Arden said…

    Gefeliciteerd!

    Ik neem gelijk de gelegenheid te baat om je hele fijne feestdagen en een goed 2008 te wensen.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home