Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

03 september 2007

June, Dan en Naramata

Even verduidelijken: Naramata is de naam van een plaatsje van 800 zielen in het wijngebied van British Columbia, en June en Dan wonen er en hebben er een bed & breakfast. We hadden er graag de nacht doorgebracht, maar helaas: als in een zo klein plaatsje twee bruiloften tegelijk plaatsvinden, dan is de keus beperkt. June en Dan hielpen ons aan de laatste kamer in heel Naramata en wij kwamen graag bij ze ontbijten.

Canadezen weten, net als Amerikanen, wat goed ontbijten is. June maakte van haar eggs benedict met gerookte zalm een waar kunstwerkje en ook haar fruitsalade en de toast met zelfgemaakte jams waren heerlijk. Mocht u ooit bij toeval in Naramata zijn: allen naar Lavender Lane! June en Dan zijn bovendien bijzonder charmante mensen.

Vóór we onze dag begonnen met het ontbijt van June, was er nog een avondmaal te gaan. Dat gebruikten we in het restaurant Barrel Room Bistro van Hillside Estate Wineries. Ik zal u eerlijk zeggen: ik had een camera bij me, maar dat was ik na één hap van de Crispy Oysters on Roast Chili Cream Sauce with Green Apple & Sun Dried Tomato vergeten. De cioppino van seafood in tomaten en saffraan was ook al niet van aard om mij meteen weer terug te brengen op aarde, en ook de pavlova met verse perzik en coulis van bramen en bosbessen bracht mij niet tot het besef dat er nog zoiets als een fototoestel in mijn gezelschap was. Gelukkig stootte ik er bij het vertrek per ongeluk tegenaan. G's Mediterranean Grilled Vegetables met aioli en haar KVR linguine (in Canadese portionering) waren trouwens ook bijzonder lekker.

De wijnen ter plaatse verdienen een speciale vermelding. Je verwacht het niet, wijn in the Great White North. Maar een speciaal microklimaat met warme woestijnwind maakt het mogelijk om hier uitstekende wijnen te produceren. Tenminste, wij waren bijzonder ingenomen met de geproefde pinot gris, de old vines gamay noir en in het bijzonder de droge muscat ottonel. Ik vermoed dat we Canada (inmiddels bekend van de Vidal Icewine) als wijnland meer en meer serieus zullen moeten gaan nemen. Wat Hillside Estate betreft: daar kan online besteld worden. Ik zal ze vragen of ze ook naar Nederland verzenden en zo ja, wat dat dan kost.

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home