Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

26 september 2007

De schijf

Nee, niet die van vijf. Vandaag is het een andere schijf die mij de daver op het lijf jaagt: die van mijn laptop. Die heeft namelijk de geest gegeven. Nu staan op die laptop niet alleen al mijn vakantiefoto's (sidder), maar ook de ideetjes die ik zo in de loop der tijd had neergekrabbeld voor Eetschrijven. Zeggen dat ik lelijk onthand ben, is dan ook een aardig understatement.

Enfin, ik heb de computerwonderdokter geraadpleegd en die sluit niet helemaal uit dat al mijn digitale kostbaarheden van de datadood kunnen worden gered. In afwachting daarvan gebruik ik mijn oude desktop, waar geen ideetjes meer op staan maar die het wel al sinds 2002 doet. Mochten mijn invallen van de dag u niet aanstaan (het bleek bij mijn terugkeer Week van de Smaak te zijn en wie weet vind ik daarover nog wel iets leuks te schrijven, ik noem maar iets), dan kunt u altijd nog soelaas vinden door te gaan kijken hoe een cheddarkaas ligt te rijpen. Qua amusementswaarde verhoudt het zich tot groeiend gras als een marathon tot een honderd meter, maar er schijnen al anderhalf miljoen mensen te zijn gaan kijken. Soms denk ik echt dat ik met Eetschrijven de verkeerde keuzes maak.

6 Comments:

  • At 26 september 2007 om 18:54, Anonymous Brigitte said…

    Wordt het tijd voor een échte computer; een Apple ;-)

     
  • At 26 september 2007 om 22:29, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Ha Brigitte. Tja, ik heb ooit mijn eerste computer aangeschaft in 1984--en toen was de Apple nog niet in beeld. Nog jarenlang was de prijs van een Apple dat je al je oude materiaal kwijt was in ruil voor een veel lááááángzaaaaaamere computer. En nu kun je een oude hond geen nieuwe kunstjes meer leren. ;-)

     
  • At 26 september 2007 om 22:45, Anonymous mirjam said…

    Moet me toch bij Brigitte aansluiten. En echt, nieuwe kunstjes hoef je niet te leren (en kan trouwens best bij een oude hond heb ik me laten vertellen!). Microsoft heeft namelijk een groot deel van de kunstjes juist bij Apple afgekeken ;-)

     
  • At 27 september 2007 om 17:46, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Apple of PC, het is nog stukken erger dan Ajax of Feyenoord of indertijd de Beatles (Apple!) of de Stones. Ik ben over het geheel genomen tevreden en heb sowieso weinig zin om vier computers tegelijk te vervangen--dus ik houd me bij wat ik gewend ben. Ook al gaat er dan wel eens iets fout. C'est la vie. :-)

     
  • At 27 september 2007 om 19:15, Anonymous mirjam said…

    Da's allemaal prima hoor; met mij krijg je echt geen ruzie (igg niet over Ajax of Feyenoord, Beatles of Stones of PC of Apple) maar toch uit nieuwsgierigheid; waarom denk je dat je dan gelijk alle computers moet vervangen?? Als je het zo wel genoeg vindt hoef je niet verder te reageren hoor, het is tenslotte een eetblog en geen computerblog ;-)

     
  • At 30 september 2007 om 00:46, Anonymous Lethe said…

    Hehe, puter blog of eet blog.
    Ik ben van beide, geen blog, maar wel puters en eten.
    Nog Aplle nog Ms, voor degenen die het nog kunnen volgen; niet te dure PC hardware en bv Ubuntu.
    Maar schijven die falen, cq stuk gaan, en als ik het goed begrijp is dat er aan de hand, kan je met elk OS hebben. Ook Mac, jah.. echt.. ;)

    Gebruik gewoon wat je handig en fijn vindt. Gaat ook voor eten op.

    Succes GJ, hoop dat je data nog terug komt.

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home