Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

21 augustus 2007

Ketterij in de keuken

De BBC doet het toch elke keer weer: mij met rode oortjes voor de buis laten zitten bij alwéér een onderhoudend kookprogramma. Deze keer zit ik waar het maar mogelijk is op weekdagen om halfacht 's avonds klaar voor "Kitchen Criminals", waarin wordt geprobeerd de slechtste kok van het Verenigd Koninkrijk te leren koken.

De voorronden zijn net achter de rug: een week van heerlijk griezelen van wat mensen allemaal meenamen om hun kookkunst (of liever, de afwezigheid ervan) te demonstreren: verse worst met aardbeien, een pannenkoek van ettelijke centimeters dik, krabsalade zonder krab ("Had ik niet in huis"), een omelet met daarin stukjes eierschaal ("Mijn broer zei me dat dat de omelet lekkerder maakte") en een grote haar (die wel per ongeluk).

Angela Hartnett en John Burton Race lieten de kandidaten een simpel gerecht koken, wat meer rampen opleverde (terwijl de deelnemers dachten dat het programma op zoek was naar de meestbelovende koks en dus écht hun best deden). Beide professionals mochten dagelijks de twee ergste koks uitkiezen voor het team van de tegenstander. Aan het einde van de week kregen zij te horen dat ze zélf met het team aan de slag gingen dat ze voor hun tegenstander hadden uitgekozen.

Vanavond mogen de dames en heren gaan proberen een biefstuk te bakken. Kijken!

1 Comments:

  • At 26 augustus 2007 om 19:27, Anonymous quarterlife said…

    Ik kijk hier ook graag naar! Heb afgelopen week gekeken als het even kon. Ik heb de eerste aflevering gemist, maar begrijp dat de twee profkoks allebei de beste uit hun groep moeten kiezen uiteindelijk. Gaan zij dan ook weer tegen elkaar strijden, zodat er 1 winnaar is? Ik ben benieuwd naar deze week, wanneer groep 2 in beeld is!

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home