Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

01 augustus 2007

Heimelijke eetgenoegens

Er zijn zo van die vreselijk foute dingen die je als verklaard liefhebber van Het Betere Eten helemaal niet zou mogen lusten, laat staan dat je ze met grote regelmaat verorbert.

Bij mij is dat bijvoorbeeld een volkorenboterham (tot nu toe niets aan de hand) met daarop veel te veel boter (en dan bedoel ik bóter), vervolgens een dikke laag van de afgebeelde cashewnotenkaas van AH (ojee, 13% suiker) en dat alles bestrooid met fleur de sel de Guérande.

Dubbelklappen en afhappen. En dan proberen er niet meteen nóg één te verschalken.

Hebt u zoiets nou ook en wilt u dat misschien delen om het trauma van mijn coming out wat te verlichten?

6 Comments:

  • At 1 augustus 2007 om 18:07, Anonymous Chris said…

    Ik wil wel het een en ander met je delen hoor, bijvoorbeeld van die witte crackertjes met daarop schelvislever en dan bestrooid met wat versgemalen peper. Ontzettend slecht voor je cholesterol. Helemaal wanneer je na het eerste blikje er toch nog een openmaakt.
    Nu ik erover schrijf, krijg ik er alweer trek in. Helaas hebben we eergisteren de laatste twee blikjes al verorberd.

     
  • At 1 augustus 2007 om 19:29, Blogger Cara said…

    Ik zou zo denken dat een kleffe witte boterham met 'margarine uit een kuipje' (enge reclame) en chocopasta een stuk schandaliger is dan een brave bruine bam met cashewpasta.
    Gewoon genieten met volle teugen van iets dat je lekker vindt, en je niet verontschuldigen. Daar is het veels te lekker voor!

     
  • At 2 augustus 2007 om 08:44, Blogger Gerrit Jan Groothedde said…

    Schelvislever! Dat heb ik echt in geen eeuwen meer gegeten. Dat spul was in de jaren '70 heel modieus, maar nu hoor je er eigenlijk nooit mee iemand over. Maar weer eens kopen en zien of ik het nog steeds lekker vind. Met de Saromapudding viel dat laatst érg tegen. ;-)

    Cara, die kuipjesmargarinereclame vind ik ook héél eng. Maar dat cashewspul is best fout, hoor. Allemaal suikers en ook nog transvetten. Als dat maar goed blijft gaan!

     
  • At 2 augustus 2007 om 12:34, Anonymous Lethe said…

    haha, Saromapudding, tijdje terug ook gekocht uit sentiment, maar durf hem niet klaar te maken. Bang dat mijn herinnering, van stout-vies en toch lekker, kwijt gaat. ;)

    Maar heimelijke eetgenoegens;
    blik sardinella's in tomatensaus, zo staand aan het aanrecht leeg eten. Niet eens zo ongezond, maar de manier waarop.
    Op een camping in de Ardennen ontbijten met 'fruit and fibre' + sugarbombs + kwark onder het motto 'we gaan toch de hele dag fietsen' (wielrennen).
    Een stukje lekkere kaas pakken en nog een en nog een, en..
    Zo een enkele keer uit de kantine een kaassoufle meepakken (normaal haal ik er alleen een halve liter karnemelk) en dan maar hopen dat mijn collega's het niet zien. Want bij heimelijk hoort soms ook een beetje schamen. ;)

     
  • At 3 augustus 2007 om 20:12, Blogger Cara said…

    Misschien kun je dan je leven beteren en je cashewpasta halen bij de biologische winkel? Die hebben ook hele lekkere!

    Mijn stiekumme snoepding zijn kleine bounty's. Die stopte oma altijd in mijn jaszak als ik op visite was geweest. Hoewel ik verder echt een hartige snoeper ben kan ik soms echt ontzettend genieten van een bounty. Bij het tankstation ofzo, en dan bij thuiskomst de wikkel snel in de kliko gooien. Oef!

     
  • At 4 augustus 2007 om 15:16, Blogger Arden said…

    Onderuit op de bank terwijl ik een Engelse detective of zoiets kijk en dan een zak cheese onion chips op mijn schoot! Tussendoor iedere keer mijn vingers aflikken. Ik ben de enige hier die deze chips lust, ik heb dus de hele zal voor me alleen :-).
    Over Saroma gesproken: na je bericht daarover heb ik weer eens een pakje gekocht. Jeugdsentiment, ik kreeg het vroeger altijd bij mijn oma. Eigenlijk vond het niet eens zo heel erg vies.......

     

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home