Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

10 juli 2007

Groenten en fruit

Heel langzaam aan begint de vrees mij te bekruipen dat we geen geweldige groentenzomer tegemoet gaan. De akkers staan vol water, wat niet alleen de oogst bemoeilijkt, maar ook ongetwijfeld de kwaliteit niet ten goede komt. Bloemkool en broccoli zijn dezer dagen verdubbeld in prijs. Maar het grootste probleem komt nog: wintergroenten inzaaien is er op percelen waar het water decimeters hoog staat niet bij, en als dat niet snel verandert, komt de echte schaarste straks in de herfst. Het is te hopen dat die waanzinnige hoeveelheden neerslag snel naar normale proporties gaan.

Overigens weet ik niet of het aan mij ligt en of ik op de verkeerde tijden net op de verkeerde plaatsen ben, maar ik zoek al weken tevergeefs naar frambozen. Mijn buurtsupers hebben ze niet en bij de groentenwinkels waar ik ben geweest blijken ze steeds uitverkocht als ik mijn neus laat zien. Ik grijp nu al weken mis. Ik had een receptje willen uitproberen om naar de frambozendessertwedstrijd van Raspberry Maxx te sturen en met u te delen, maar het is er nog steeds niet van gekomen. Zodra ik ze vind, ga ik ermee aan de slag. Ze zullen toch niet óók allemaal verdronken zijn?

1 Comments:

  • At 10 juli 2007 om 21:33, Anonymous Brigitte said…

    Ik koop voor onze natuurvoedingswinkel groenten en fruit in. Frambozen zijn te duur momenteel, dat kopen mensen niet en voor morgen was er geen courgette, uien, broccoli, kersen en koolrabi meer. Dat wordt een karig groentestalletje de komende twee dagen.

     

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home