Eetschrijven

Vrijblijvende gedachtenspinsels van een culinair journalist.

25 juni 2007

Stemmingmakerij

Wie weet hebt u in het verleden wel eens bij Foodrank een stem uitgebracht op Eetschrijven. Zo ja, dank. Maar wat u misschien niet weet is dat uw stem maar één maand geldig blijft. Daarna telt uw waardering niet meer mee.

Ja, ik vind het ook een beetje vreemd (alsof u er na een maand automatisch niets meer aan vindt allemaal), maar het is zo: als u niet elke maand stemt, telt uw stem niet meer mee. Ach ja, internet is een vluchtig medium moet u maar denken.

Hoe dan ook ga ik voortaan elke 25e van de maand even deze stemknop in beeld brengen. Zo weet u dat uw mening weer van de kar is gevallen en is het een kwestie van één klikje. Ja, gewoon op de stemknop in dit bericht. Ik ben hier toch zo handig in geworden. :-)

Hoewel ik natuurlijk liever had dat die geweldige mensen van Foodrank (geen kwaad woord over ze!) uw stem gewoon lieten staan tot u hem overschrijft.

4 Comments:

  • At 25 juni 2007 om 18:50, Anonymous Aldo said…

    Tsja, moelijk verhaal...

    Ik sta open voor suggesties, het is per slot een communitysite, maar de motivatie is dat ik een stem ook niet oneindig lang mee wil laten wegen. We gaan per slot ook regelmatig naar de stembus voor een nieuwe politieke afvaardiging. Een stem moet mijn inziens een geldigheids periode hebben. Ideeen / suggestie hoor ik zeer graag (comments hier GJ?)

     
  • At 25 juni 2007 om 21:00, Anonymous mevrouw Gerritsen said…

    Beste Gert-jan, ook ik sta maandelijks voor dit dilemma.
    Bedelen om stemmen vindt ik genant. Daarom laat ik het maar zoals het is.
    Ook lijkt het mij dat onze lezers geen zin hebben om iedere maand te stemmen. Misschien één keer per kwartaal en dan ook aangekondigd door foodrank zelf?

     
  • At 26 juni 2007 om 09:00, Anonymous Nicoletta said…

    Ik doe ook niet echt meer mee zoals Mevrouw Gerritsen (mijn knop is trouwens verouderd en doet het niet meer). Geen zin om het druk te hebben met stemmen e.d. Wie me leest, leest me. Wie niet, jammer maar helaas. :D

     
  • At 30 juni 2007 om 11:57, Blogger Lien said…

    Ach Gerrit-Jan vind je dat nou niet wat overdreven? Dat heb je toch helemaal niet nodig! Wat kan jou die stembutton schelen. Moet het dan toch een wedstrijd worden?
    Ik ben het met mevr. Gerritsen eens dat bedelen om stemmen wel wat genânt is. Laat toch lekker waaien...
    In het begin was ik er wat meer mee bezig, maar gelukkig ben ik er wat overheen gegroeid. Als niemand me meer wil lezen....nou dan toch niet. Zo'n ranking is leuk: je maakt met blogs kennis en ze zijn makkelijker te volgen. Maar elke ranking heeft nadelen aan de wijze van het geven van punten, en geeft dus maar zo'n beperkt beeld.
    Ik ben trouwens wel blij Aldo, dat ik niet iedere maand een politieke stem uit hoef te brengen.... zo wispelturig zijn de mensen toch ook weer niet.

     

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home